labukaite.lt

Data: 2021-03-24

1, 2, 3… 8. Dar skaitot?
Arba kaip komunikuoti socialiniuose tinkluose FB ir IG,
kad Jus skaitytų

Jau tikriausiai niekam ne naujiena, kad vidutiniškai vartotojas geba išlaikyti dėmesį maždaug 8 sekundes. Tam, kad lemtingąją 9 sekundę nykštys negailestingai Jūsų teksto nenubrauktų žemyn, siūlau atkreipti dėmesį į keletą įžvalgų ir galbūt jomis pasinaudoti.

 

Auditorija ir tikslas. Pirmiausia, atsakykite į klausimus, kam ir norite pasakyti.

Kas yra Jūsų auditorija ir ko ji iš Jūsų tikisi?

Koks Jūsų brendo balsas? Kokios vertybės Jus apibrėžia ir kokia Jūsų misija? Atsakyti į šiuos klausimus gali padėti prekės ženklų archetipai.

Tada prieisite prie detalių – naudosite formalų ar neformalų toną? Kreipsitės „tu“ ar „jūs“? Į kurią lytį kreipsitės – vyrus ar moteris? Galbūt verta apsvarstyti kreipimąsi neskirstant į lytis (angl. genderless) kaip tai daro DOUGLAS? Vengsite konkrečiai auditorijai būdingos šnekamosios kalbos atributų ar kaip tik įpinsite juos siekdami suteikti tekstams daugiau autentiškumo? Ir pan.

Vis tik net jeigu Jūsų auditorija pasižymi santūrumu, tikisi iš Jūsų profesionalumo, ekspertiškumo, siūlau kalbėti draugiškai, nuoširdžiai, empatišku tonu, kuris pasufleruotų, kad būtent Jūs galite padėti išspręsti iškilusią problemą ar tiesiog suteikti gerų emocijų savo prekėmis ar paslaugomis. Juk, kaip marketingo guru Seth Godin savo knygoje „This Is Marketing“ rašo, žmonės perka ne iš įmonių, o iš žmonių.

 

Struktūra. Kai parašote daug teksto ir jo neišskaidote į vadinamuosius blokus, užmetus akį gali susidaryti įspūdis, kad laukia daug ir sunkiai apdorojamos informacijos. O juk dažniausiai vartotojas, naršydamas socialiniuose tinkluose, visko nori lengvai ir greitai. Todėl išskirsčius tekstą nedidelėmis pastraipomis ir jas atskyrus tarpais kaip čia, tekstas tampa ne tik lengviau skenuojamas akimis, bet ir didėja tikimybė, kad jis bus perskaitytas.

 

Trumpumas ir aiškumas. Ar žinojote, kad maksimalus „Instagram“ įrašo simbolių skaičius yra 2200, o bendrame sraute rodomos tik įrašo pirmos trys eilutės, t.y. 125 simboliai? Tuo tarpu įrašų „Facebook“ ilgis didesnis, bet irgi limituotas.

Tad kalbant apie „Instagram“, peršasi išvada, kad pirmosios eilutės itin svarbios. Ką jose pasakyti? Kas Jus, kaip žmogų, intriguoja? Galbūt dialogai, nugirsti gatvėje? Puiku, tuomet perkelkite šią formą rašydami tekstą socialiniuose tinkluose kaip GOPRO.

Vis tik visada siūlyčiau ne aklai remtis socialinių tinklų tendencijomis ir algoritmais, o gerai pažinti savo auditoriją ir atliepti jos lūkesčius. Tendencijos, kaip ir mados, greitai keičiasi, o žmonės išlieka.

Geri ilgų, bet savo auditorijos lūkesčius atliepiančių tekstų pavyzdžiai galėtų būti SMELLS LIKE SPELLS arba BEDROOMMOOD.

 

Įrašų skelbimo laikas. Egzistuoja vartotojų elgsenos tyrimais paremtos rekomendacijos, kada geriausia skelbti įrašus skirtinguose socialiniuose tinkluose. Štai „Instagram“ tinkamiausias laikas yra 11-13 val. ir 19-21 val. pirmadieniais, antradieniais ir ketvirtadieniais. „Facebook“ – 13-16 val. ir 18-22 val. ketvirtadieniais, penktadieniais, šeštadieniais ir sekmadieniais.

Tačiau vėlgi siūlyčiau aklai nesivadovauti visų vartotojų elgsena paremtais tyrimais, nes kiekvienas prekės ženklas turi savo tikslinę auditoriją.

Pavyzdžiui, kaip manote, kada mažus vaikus auginančios mamos turi laiko naršyti internete? Galbūt tada, kai vaikai užmigdyti, buities darbai atlikti, t.y. vidurnaktį ar paryčiais?

O gal Jūsų klientas naršo internete anksti ryte keliaudamas į darbą viešuoju transportu ir savaitgaliais, nes darbo metu neturi galimybės naudotis kompiuteriu ar išmaniuoju telefonu?

Tad stenkitės perprasti savo tikslinės auditorijos įpročius ir pateikite naudingą informaciją jai patogiu metu.

 

Skaitmeninės kalbos vartojimas. Nors kartais nuvertinami kaip pernelyg infantilūs simboliai, su saiku ir vietoje naudojami jausmaženkliai gali pagyvinti, suteikti daugiau emocijų Jūsų tekstams. Žinoma, visais atvejais skaitmeninės kalbos ženklai turėtų būti tik papildymas Jūsų teksto – įrašo ašies, o ne atvirkščiai. Geras pavyzdys PLUS PLUS PLUS.

Vis tik kartais, kai prekės ženklas labiau nišinis, o jo tikslinė auditorija vertina subtilumą, prabangą, kitoniškumą, jausmaženklių visai nepasigendama kaip, pavyzdžiui, CRÈME DE LA CRÈME, CHANEL, kt.

Beje, tam, kad jausmaženkliai netaptų nesusipratimų priežastimi, pasitikrinti, kaip jie atrodys skirtinguose įrenginiuose, galite čia.

 

Tekstas susikalba su vizualu. Čia kaip populiarioje pažinčių programėlėje „Tinder“ – arba yra match’as, arba jo nėra. Kitaip tariant, tekstinis ir vizualinis turinys turi sutapti. Jei vizualas netradicinis, tekstas irgi turėtų atitikti jo „dvasią“.

Įkvėpimui – išskirtinė išskirtinio juvelyrinių dirbinių brendo SODA FUTURA komunikacija.

 

Pagarba. Gerbkite savo auditoriją ir visada laikykitės rašybos ir skyrybos taisyklių. Šioje vietoje neapsirikite manydami, kad vartotojai į tai neatkreips dėmesio. Net jei po Jūsų įrašais pasirodo komentarų su klaidomis, tai ne rodiklis spręsti apie visą auditoriją ir jos lūkesčius.

Iš tiesų gali būti, kad kai kurie vartotojai nepastebi klaidų, tačiau turėkite omenyje, kad taisyklinga rašyba irgi formuoja Jūsų atstovaujamo brendo įvaizdį.

Įsivaizduokite, pamatote reklamuojamas kosmetologės paslaugas, o tekstas mirga marga nuo klaidų – vietoj žodžio „klientas“ rašoma „klijantas“, 3 sakiniai sulipdyti į vieną be jokių skyrybos ženklų. Ar Jums keltų pasitikėjimą toks įrašas ir norėtumėte įsigyti siūlomą paslaugą? Tikriausiai ne. Tad būkite dėmesingi detalėms, nes iš jų susideda Jūsų prekės ženklo portretas.

Tuo atveju, kai kyla abejonių dėl tam tikrų žodžių rašybos ar skyrybos, siūlau pasitikrinti čia.

 

Pakvieskite veikti. Pastebima, kad prekės ženklai aktyviai kuria naudingą ir įdomų turinį, tačiau įrašo gale pamiršta nurodyti vartotojui, ką jam su ta informacija daryti. Tai gali pasirodyti smulkmena, bet CTA (angl. a call to action) tikrai veikia ir sugeneruoja didesnį įsitraukimą. Pavyzdžiui, jei turite ribotą laike pasiūlymą, nurodykite, iki kada vartotojai gali pasinaudoti akcija. O jeigu dalinatės edukacinio pobūdžio informacija, pavyzdžiui, kaip tinkamai prižiūrėti patalynę, įrašo pabaigoje pakvieskite pasidalinti, ar vartotojai sužinojo ką nors naujo, ar buvo naudinga ir pan.

 

Duokite duonos ir žaidimų. Prisiminkite, kad žmonės paprastai naršo socialiniuose tinkluose norėdami atsipalaiduoti, ieškodami pramogų, ypač per karantiną. Todėl pateikdami vertingą pasiūlymą (duona) darykite tai lengvu, jei tik leidžia brendo balsas, žaismingu tonu (žaidimo nuotaika). Juk ne be reikalo toks filosofas Gadameris, kuris, pasak mano buvusio filosofijos dėstytojo, buvo super kietas bičas, žaidimui skyrė ypatingą dėmesį suvokiant meno kūrinius, tame tarpe ir tekstus.

Pasikalbam?

Telefonu:
+370 645 88179

Elektroniniu paštu:

e.labukaite@gmail.com

2021 © Eglė Labukaitė